licznik odsłon

wtorek, 14 maja 2013

jak zrobić lody domowe

Domowej roboty lody są najlepsze. Dlaczego? Bo są robione na bazie żółtek dzięki czemu mają niepowtarzalny smak. Takich lodów nie kupimy w sklepie. Poniższy przepis jest na 1,5l lodów.2/3 szklanki cukru pudru, szklanka mleka (tłustego 3,2%), 6 żółtek, 2 szklanki śmietanki, laska wanilii (opcjonalnie jeśli chcesz mieć lody waniliowe, jeśli nie dodasz będą śmietankowe)
a wiec jak nie zrobić.
Mleko podgrzewamy na wolnym ogniu. Dodajemy do niego cukier i mieszamy. (jeśli chcemy lody waniliowe do po rozpuszczeniu się cukru dodajemy laskę wanilii. Aby aromat był mocniejszy to przecinamy ją na pół lub więcej części wzdłuż korzenia). Całość podgrzewamy ciągle mieszając (inaczej mleko się przypali) aż do czasu zagotowania.
Po zagotowaniu ściągamy z ognia i wyciągamy laski wanilii (zapach przeszedł już do mleka).

W osobnej miseczce ubijamy żółtka i stopniowo dodajemy mleko.
Całość przelewamy do garnka i podgrzewamy na malutkim ogniu, aby masa zrobiła się gęsta (jak zacznie przywierać do łyżki to znaczy że jest ok). Aby mieszanina nie przywarła do garnka musimy ciągle mieszać.
Teraz odstawiamy całość na bok w celu ostygnięcia. Aby nie zrobił się kożuszek trzeba garnek czymś przykryć (folia, pokrywka itp). Jak już masa ostygnie to dodajemy do niej śmietanki, dokładnie mieszamy.
lody domowej roboty
Jak już całość będzie dobrze połączona to wkładamy wszystko do lodówki aż się schłodzi a następnie przekładamy do zamrażalnika na około 6-7h.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz